proyecto final de grado.page.titleprefix
B-learning para el ITBA

dc.contributor.advisorRedelico, Francisco
dc.contributor.authorVasena, Javier
dc.contributor.authorGalli Villafañe, Pablo Federico
dc.date.accessioned2018-02-23T16:21:34Z
dc.date.available2018-02-23T16:21:34Z
dc.date.issued2012
dc.description.abstract"Las nuevas tecnologías de la comunicación y de la información han dado origen a modelos pedagógicos virtuales que actúan como complemento o sustituto de la educación presencial. "Los modelos pedagógicos virtuales, también llamados e-Learning, son una tendencia creciente a nivel mundial. Tal es así que universidades de máximo prestigio, tales como Harvard University y MIT ofrecen sus cursos de manera gratuita a través del e-Learning. Las experiencias empíricas han demostrado que un modelo pedagógico puramente virtual no cumple con los objetivos de la educación, y por otro lado que un modelo pedagógico puramente presencial es obsoleto y de aquí surge la problemática que resuelva este trabajo. La propuesta que desarrolla este trabajo, es un modelo pedagógico óptimo llamado b-Learning y su implementación en la carrera Ingeniería Industrial del Instituto Tecnológico de Buenos Aires, ITBA."es
dc.description.abstract"The new technologies of communication and information have given rise to new pedagogical models called virtual pedagogical models. These ones complement or replace traditional education, working with online education. The virtual pedagogical models, also called e-Learning, are a growing trend worldwide. Furthermore, the most prestigious universities such as Harvard University and MIT offer courses for free through these virtual pedagogical models. It has been develops an optimal pedagogical model does not meet the objectives of education and that a purely conventional education is obsolete, this is the problem which this work aims to solve at Instituto Tecnológico de Buenos Aires, ITBA. The paper develops an optimal pedagogical model called b-Learning that improves the traditional model. The proposition is to deploy this model in the Industrial Engineering Degree at ITBA. The b-Learning is a mixed model of virtual education and classroom education. The paper develops the model and also proposes the methodology and tools specifically developed for the use and setup of the new model."en
dc.description.notesProyecto final Ingeniería Industrial (grado) - Instituto Tecnológico de Buenos Aires, Buenos Aires, 2012es
dc.identifier.urihttp://ri.itba.edu.ar/handle/123456789/1098
dc.language.isoeses
dc.subjectInstituto Tecnológico de Buenos Aireses
dc.subjectMETODOS DE ENSEÑANZAes
dc.subjectMODELOS DE ENSEÑANZAes
dc.subjectUNIVERSIDADESes
dc.subjectEDUCACION SUPERIORes
dc.titleB-learning para el ITBAes
dc.typeProyecto final de Gradoes
dspace.entity.typeProyecto final de Grado
itba.description.filiationFil: Vasena, Javier. Instituto Tecnológico de Buenos Aires; Argentina.
itba.description.filiationFil: Galli Villafañe, Pablo Federico. Instituto Tecnológico de Buenos Aires; Argentina.
itba.description.filiationFil: Redelico, Francisco. Instituto Tecnológico de Buenos Aires; Argentina.

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
CyR.pdf
Size:
1.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Proyecto_Final_Vasena
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: