Artículos de publicaciones periódicas
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
artículo de publicación periódica.listelement.badge Pandemia y Poderes Judiciales: un punto de apalancamiento histórico en la incorporación de tecnologías(2020-12) Castiglioni, Sara Noemí"Este artículo se propone describir las estrategias de incorporación de tecnologías que implementaron los Poderes Judiciales de Argentina en relación con la pandemia de COVID-19 durante el período del 17 marzo a julio 2020, compararlas con modelos de aprendizaje organizacional y reflexionar sobre la posibilidad de utilizar este acontecimiento histórico como punto de apalancamiento para la incorporación de tecnologías en el servicio de justicia con miras a construir un servicio más cercano al ciudadano y de acuerdo con los paradigmas de gobierno abierto. Esta investigación se encuadra bajo un diseño cualitativo, de carácter inductivo, exploratorio y flexible. Para responder a las preguntas de investigación se realizaron 34 entrevistas en profundidad y 27 observaciones participantes."artículo de publicación periódica.listelement.badge Systemic innovation, education and the social impact of the systems sciences(2017-09) Laszlo, Alexander; Luksha, Pavel; Karabeg, Dino"Education, in and of itself, is neither irrelevant nor outmoded. However, the current need to educate a planetary citizenry under conditions relevant to the living context of our planet is palpable. A new education paradigm is emerging to address this need, and it takes its cue from the life sciences—biomimicry, ecosystem studies, permaculture and the like, and from the sciences of complexity—complex adaptive systems theory, second order cybernetics, social systems dynamics and the emerging field of systemic innovation. This article explores both the pressures for such a new paradigm of education, tracing their sources to contemporary dynamics in society and environment, and outlines of the new paradigm in education that is emerging in various parts of the world. Key to this new paradigm is the emphasis on lifelong learning and empathy oriented education, both critical ingredients to the transformative role of education for individual and collective thrivability."