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Examinando por Materia "MOTORES DE COMBUSTION INTERNA"

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  • Proyecto final de Grado
    Diseño y construcción de un banco de ensayos para un motor diesel
    (2014) Randle, Joaquín; Tronconi, Juan; Péndola, Lucas; Lauretta, Juan Ricardo
    "El presente proyecto se enmarca dentro de uno más grande titulado “Inyección directa de hidrógeno y oxígeno en la cámara de combustión” Es el primer sub-proyecto del mismo, el cual posibilitará la realización de las siguientes etapas."
  • Tesis de maestría
    Feasibility study of hydrogen fueled internal combustion hybrid bus operating under real traffic urban conditions in Buenos Aires, Argentina
    (2018-12-18) Britz, Sven; Orbaiz, Pedro
    "This thesis evaluates the technical, economic and environmental performance of a hydrogen fueled hybrid bus, which uses an internal combustion engine as a power unit. Results are compared to those of a conventional diesel bus and to those of two commercially available hydrogen fuel cell buses. The performance of the different vehicles, under real driving conditions, is evaluated using validated models of these on the Autonomie simulation platform. On the other hand, the life-cycle GHG emissions of the buses are estimated with hydrogen being produced from different primary sources. Whilst the first scenario assumes that hydrogen is produced from natural gas via steam methane reforming, the other three assumes electrolytic production using different electricity production mixes. Finally the total cost of ownership of each hybrid bus is calculated and compared to that of the conventional bus. Results show that all hydrogen buses have a considerable lower energy consumption than that of the conventional vehicle. This is manly due to the use of the hybrid powertrain architecture. When comparing the different hydrogen buses, as expected, the fuel cell vehicles result in a higher efficiency than the internal combustion engine vehicles, but in a considerable higher cost, making the use of internal combustion engines a more cost effective way to reduce GHG emissions. The life cycle emission analysis shows that the environmental performance of all hydrogen vehicles is highly dependent on the carbon intensity of the hydrogen production. Overall, whilst fuel cells are more efficient than ICEs, the considerable lower cost of ICEs makes the H2ICE hybrid bus a more cost effective way of reducing GHG emissions."
  • Proyecto final de Grado
    Modelado y simulación de un motor diesel
    (2018) Calviño, Lucas; Orlando, Martín; Orbaiz, Pedro
    "Los motores de combustión interna actuales son sujeto de exigencias y estándares siempre crecientes tanto en emisiones como en consumo, por lo que comprender y predecir su funcionamiento para lograr optimizar su rendimiento es una herramienta cada vez más poderosa. "Existen métodos modernos que permiten estudiar el funcionamiento de los motores, siendo uno de ellos la utilización de software para modelarlos y es en ese entorno en el que se enmarca esta investigación. La misma explica el proceso de modelado de un motor de combustión interna, en este caso un motor Mercedes Benz OM 904 LA de ciclo Diesel utilizando uno de los softwares de modelado más conocidos de la industria, GT Power1. Es un estudio descriptivo de los procesos que se deben realizar para poder crear una simulación de un motor, así como un análisis de los resultados. En este caso, y para poder contar con una buena fuente para comparar los resultados, se utilizará un motor existente (en la univer-sidad donde se realizó este estudio, el Instituto Tecnológico de Buenos Aires) del cual se cuenta con sus curvas de performance. Se explicará cuál es y cómo relevar la información necesaria para poder cargarla en el sistema, en qué consta el procedimiento de modelado así como los fundamentos teóricos de cálcu-lo en los que se basa, qué tipo de resultados se obtienen y cómo compararlos con las curvas reales. Se detallará en profundidad sobre los métodos de relevamiento de: el turbocompresor, los inyectores, múltiples de admisión y escape, las curvas de las levas, entre otras cosas. El estudio culmina con los resultados que aporta el programa de simulación, siendo los mismos producto de la información ingresada a partir del relevamiento del motor. Se observa una importante correlación entre los resultados obtenidos con la simulación y los valores reales obtenidos a partir de la información aportada por el fabricante. Las curvas principales, potencia, torque y consumo específico, se correspon-den con las curvas reales con un error menor al 5 % en todo el rango de funcionamiento. Las curvas de funcionamiento del turbocompresor demostraron ser sumamente complejas e impredecibles, obtenien-do resultados difusos pero dentro de valores lógicos. Se estudiaron bajo varias condiciones de carga los flujos en los múltiples, la inyección, el turbocompresor y la evolución de las presiones en la cámara de combustión. El objetivo de la investigación se completó quedando demostrado cómo obtener un modelo simulado que se corresponda con un motor real, el trabajo que implica obtenerlo como así también las dificulta-des implicadas en el proceso."
  • Tesis de maestría
    Product carbon footprint of a conventional vehicle
    (2018-08-07) Contreras Ordoñez, Emmanuel; Rimbon, Jérémy
    "The transportation sector has become one of the most important sources of greenhouse gases (GHG) emissions and energy consumption in the world, and such emissions have impact in the global warming. For that reason, governments have put special attention in limiting and reducing these emissions. As example of these efforts for the reductions of the anthropogenic greenhouse gases emissions, the Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament can be mentioned. Internal Combustion Vehicles (ICV) represent the most important percentage of vehicles available and the most widely spread technology at the market, and it will be probably so still dominating the short and medium term future although alternatives technologies, such as Electric Vehicles (EV), have emerged as important competitors. Said that, this study aims to calculate and estimate the Product Carbon Footprint (PCF), which is related to the impact category of climate change, of a conventional vehicle working with a renewable fuel."
  • Tesis de maestría
    Setup and calibration of a combustion flame temperature measurement system using two-dimensional multicolor pyrometry
    (2019-07) Schweickhardt, León
    "To further optimize the combustion process, a precise knowledge of multiple in-cylinder parameters is necessary. This thesis investigates the calibration and setup of a temperature measurement system by means of two-dimensional multicolor pyrometry. A high-speed camera is used in conjunction with an endoscope to capture the temperature radiation of soot during combustion. The measurement system is calibrated with a tungsten lamp and tested for possible interfering factors. Custom MATLAB scripts were written to analyze the raw image data and calculate temperature and KL values for each pixel. Finally, test bench results are presented and different analysis strategies are discussed."

Licencia Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

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