Examinando por Materia "MOTIVACION"
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Capítulo de libro Games and gamification in the classroom(2020) Gómez, Silvia Alicia"The power of seduction generated by video games in the new generations makes its use in education promising, which helps to achieve a highly motivated group of students and obtain a more efficient learning. This is how the Serious Games and the Gamification arise. The first ones are interactive software specially designed to favor the acquisition of knowledge and skills or behavior changes, in an environment similar to videogames. The second one just applies the elements and mechanisms that make videogames captivating, although used in non-game contexts. The idea behind this consists in offering students playful/fun motivational experiences and transforming the learning process into a much more attractive one. The experiences already conducted with both proposals provide results that invite us to continue moving forward on that path."Proyecto final de Grado Gestión del estrés en el ambiente laboral(2011) Croce, Ezequiel Teófilo; del Campo, Pedro"Este estudio tiene como objetivo principal estudiar las principales prácticas que realizan las empresas situadas en Argentina para afrontar este fenómeno denominado "estrés laboral", para luego poder realizar una recomendación sobre posibles tareas y/o actividades que cualquier líder dentro de una organización puede ejercer para reducir el estrés de sus empleados. Además, podremos analizar otras actividades que los mismos empleados pueden realizar para reducir los efectos de este fenómeno."Tesis de maestría Managing geeks(2016) Cristella, Bruno; Terlato, Alberto"El objetivo central de la presente investigación será demostrar que existe una fenomenología geek que tiene sus particularidades distintas a la de otros perfiles de personas talentosas que trabajan en empresas en áreas de tecnología."